2019.03.24. 07:00
Egészen egyszerű helyzet volt, mégsem fizet a biztosító az egri baleset miatt
Közlekedési baleset részesének nem jó lenni. Ha szerencsés esetben nem is következik be személysérülés, a járművünkben keletkező kár akár igen nagy is lehet. Ha nem mi vétettünk a közlekedési szabályok ellen, a kötelező felelősségbiztosításnak köszönhetően a kárunk megtérülhet. Vannak azonban esetek, amikor nem.
A megyeszékhelyen élő olvasónk idén január 19-én volt egy személysérüléssel nem járó közlekedési baleset részese. A teljes neve mellőzését kérő Katalin elmondása szerint a Rákóczi útról kanyarodott rá az egyik üzlet és a vele szemben lévő üzemanyagtöltő állomás között haladó útra. Az útvonalát keresztező alárendelt, a kötelező elsőbbségadást táblával is jelölő útról azonban keresztül vágott előtte egy másik gépkocsi, amibe ő beleütközött. A siroki illetőségű vezető azonban elhagyta a helyszínt, behajtott a kiskereskedelmi bolt parkolójába, úgy kellett utánamenni. A fiatalember ezt követően a kárbejelentő lapon a felelősségét elismerte.
Első körben két hét alatt reagáltak a bejelentésre
– A biztosító február 4-én reagált írásban a kárigény-bejelentésre, majd legközelebb március 6-án küldött egy „tájékoztatás kárügyről” tárgyú levelet. Ebben a formaszövegben az első pár mondat személyre szabott. Majd esetemmel kapcsolatban azt írták, hogy a kárfelvételt elvégezték. S szerepel még levelükben a kárfelvétel során a kárszakértőjüknek átadott iratok és bizonyítékok listája, ami nem más, mint pótszemlefotó és a károkozói nyilatkozat – mondta a Heolnak Katalin.
Olvasónk március 18-án kereste meg portálunkat a kártérítés elhúzódása miatti panaszával. Mint mondta, a baleset felelősség szempontjából egészen egyértelmű. Elmondta azt is, hogy március 12-én is kapott levelet. Ebben azt rögzítette a biztosító, hogy „a 2019. január 17-én történt sajnálatos káreset tisztázásához szükséges ismételten a jármű sérülései azonosításához az okozó jármű szemléje. A szemle elvégzése folyamatban van, melynek elvégzése után tájékoztatjuk a jogalapi döntésünkről és az összegszerűségről.” További türelmet is kértek tőle.
A kifizetések belső szabályozása jelentősen megszigorodott
Hivatalosan ugyan nem nyilatkozhatna, de az egyik legnagyobb hazai biztosítótársaság kárbecslője (természetesen név nélkül) a Heolnak azt mondta, hogy az utóbbi években is rendkívüli módon szigorodtak a kifizetés belső szabályai. A biztosítónál külön részleget hoztak létre, amely vizsgálja a kárrendezési jogalap összetevőit. Lapunk az addigi információink alapján március 19-én kérdéssel fordult az Allianzhoz. Erre a levelünkre két nappal később, március 21-én délelőtt érkezett meg a hivatalos válasz.
A biztosító szerint a törés nem keletkezhetett a leírtak szerint
Ezzel egy időben ismét megkerestük olvasónkat, aki elkeseredetten közölte, hogy az előző napon kapott értesítést arról, hogy a biztosító szerint az autójában keletkezett sérülések nem jöhettek létre a kárbejelentésen rögzített módon, ezért nem érvényes rá a kötelező felelősségbiztosítás. Az ő autóját egy alkalommal látta a kárszakértő, a későbbiekben már csak az okozóval volt dolga.
– Egy karosszérialakatos megvizsgálta az autót és azt mondta, legalább 360 ezer forintra rúg a javítás költsége. Ezt nem hagyhatom annyiban, kénytelen leszek ügyvédet fogadni és bírósághoz fordulni – mondta Katalin.
A biztosító hivatalos válasza
Az Allianz szerint konkrét üggyel kapcsolatban a biztosítási titok megőrzése és adatvédelmi előírások miatt nem adhatnak információt.
– Ügyfeleink a biztosítási kötvényük alapján az általános szerződési feltételekben pontos információkat találnak arra vonatkozóan, hogy milyen fedezeteket tartalmaz a szerződésük, mi minősül biztosítási eseménynek – milyen esetekben nyújt szolgáltatást a biztosító – illetve milyen kizárások vonatkoznak egyes biztosítási eseményekre. Amennyiben ezzel kapcsolatban kérdésük merül fel, ügyfélszolgálatunkon kollégáink szívesen segítenek tisztázni a kérdéseket. Ügyfeleink panaszaikat telefonon, személyesen és online is megtehetik a panaszbejelentő űrlapon keresztül, illetve a panaszbejelentő nyomtatványokat is letölthetik a weboldalunkról – közölte a biztosító.
Kezdőképünk illusztráció Fotó: Shutterstock