Kezd már végre magára találni a taxisok szakmája Heves megyében is

A taxis szektor a járvánnyal leginkább sújtott ágazatok egyike, de talán mostanra kezd konszolidálódni a helyzetük. Elmondásuk szerint egyre több a fuvar.

Molnár Helga

Sokan a taxisok közül felfüggesztették a munkát 

Forrás: Huszár Márk/Heves Megyei Hírlap

 A taxis társaságok összesített árbevétele 2020-ban negyven százalékot esett, adózás előtti eredményük gyakorlatilag lenullázódott a – írja az Opten elemzése. 

– A múlt december szerencsére már megint olyan volt, mint a jobb időkben. Látjuk már az alagút végét, de az infláció, a magas benzinár, az autók fenntartási költségei, javíttatása még mindig gondot jelent. Ezzel együtt lassanként kilábalóban van a válságból a taxis szektor – mondta a Heol érdeklődésére Molnár Csaba, a City Taxi Eger vezetője. Hozzátette, a vállalkozással kapcsolatos költségek is emelkedtek. 

A hírek szerint Budapesten folynak tárgyalások, amelyek 30 százalékos tarifakorrekciót céloznak meg. Kiemelte, kizárólag a fővárosban határoztak meg hatósági árakat, máshol szabadárasan dolgoznak. 

 – A társaságok közgyűlései határozzák meg az árakat, s ez alapján számoljuk a viteldíjat. A budapesti árak iránymutatóak, ám egyelőre díjemelésre nem kell számítani. Kivárjuk, hogyan dönt a többség, de véleményem szerint nyárig nem történik változás – taglalta. Kiemelte, nagyon elrugaszkodni nem lehet, hiszen vidéken teljesen más a kereslet és kínálat. 

 Molnár Csaba elmondta, már látják az előrelépést, növekedett a fuvarok száma. Újra lehet menni moziba, színházba, megnyitottak és egyre telítettebbek a szállodák, s a taxisok munkájára nagyobb az igény. 

– A külföldi vendégek persze még hiányoznak, így csak a belföldiekre számíthatunk. A békeidőkhöz képest hatvanszázalékos kihasználtsággal járunk, így tehát a negyvenszázalékos kiesés reális – húzta alá. 

Érdeklődtünk, tapasztalt-e hasonló időszakot életében. 

Azt felelte, a szakmájukban mindig vannak rapszodikus szakaszok, de ami 2019-ben és tavaly történt, olyanra még nem volt példa. – Akkor, a mélyponton három-négy órákat ültünk két fuvar között, szerencsére ez mostanra már nem így van. Több munkatársam otthagyta a taxizást, de akad olyan is, aki a jogviszonyát fenntartotta, s visszatér, ha konszolidálódik a helyzet – részletezte. Elmondta, a nehézségeik ellenére komoly fejlesztés történt. A társaság taxirendelő applikációja már Egerre is kiterjed, ennek segítségével néhány kattintással kérhetünk kocsit. 

Ezzel megszűntek az elvesztegetett hívások. Ha beérkezik a rendelés, a GPS-koordináták alapján a vendéghez legközelebbi taxis érkezik, az utas pedig látja, hol jár épp az autó 

– részletezte. 

Dakó György, a Mátra Taxi Egyesület elnöke hasonló képet festett. – Drágult az üzemanyag, hirtelen ugrott meg az ára. Mi is megvárjuk a tarifaemeléssel a fővárosi tárgyalások végét, de a korrekció lendíthetne a helyzetünkön. A járvány is ellehetetlenített bennünket, de látunk fényt az alagút végén – részletezte. 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában