2022.07.05. 07:41
Olcsóbb a hatvani 21-es körforgalomnál a jelzőlámpák építése
Hatvannál az M3-as autópálya és a 21-es út kereszteződésében egyre több a helyére beállított oszlop és a forgalomterelő bója.
Illusztráció
Forrás: Shutterstock
Fotó: Shutterstock
Korábban portálunk megírta, elkezdték kiépíteni az M3-as sztráda és 21-es főút kereszteződésében a forgalomirányító jelzőlámpákat. A beruházásért felelős Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. szerkesztőségünk kérdésére azt közölte, hogy az M3 autópálya csomóponti ágainak és a 21. számú főútnak a kapcsolatát jelenleg jelzőtáblával szabályozott, más néven járműosztályozós csomópontok biztosítják. Ez azt jelenti, hogy a kanyarodó járművek számára forgalmi irányonként korábban kiépítették a külön forgalmi sávokat. A NIF Zrt. úgy fogalmaz, hogy a csomópont kapacitása megfelelő, ki tudja szolgálni a forgalmat, azonban a csomópontok baleseti kockázata a jelzőlámpás forgalomszabályozással tovább csökkenthető.
A NIF Zrt. szerint a jelenlegi csomópontok átépítése körforgalmúra a jelzőlámpa-telepítéssel szemben nagyságrendekkel drágább volna, nem beszélve a kivitelezési munka jelentős időtartamáról és a munka közbeni jelentős forgalomkorlátozás szükségéről.
Mint ismert, a 21-es úton akkor jelentek meg a körforgalmak, amikor négysávossá építették át a főutat. Sokan azonban Hatvanban és a környező településeken nem értették meg, hogy a nagyszabású beruházás részeként miért nem épültek körforgalmak az autópálya és a főút csatlakozási pontjaiban. A 21-es számú főút négysávosítása 2000-ben indult és 2019 szeptemberében ért véget.