Balesetmegelőzés

2022.07.05. 07:41

Olcsóbb a hatvani 21-es körforgalomnál a jelzőlámpák építése

Hatvannál az M3-as autópálya és a 21-es út kereszteződésében egyre több a helyére beállított oszlop és a forgalomterelő bója.

K. B. L.

Illusztráció

Forrás: Shutterstock

Fotó: Shutterstock

Korábban portálunk megírta, elkezdték kiépíteni az M3-as sztráda és 21-es főút kereszteződésében a forgalomirányító jelzőlámpákat. A beruházásért felelős Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. szerkesztőségünk kérdésére azt közölte, hogy az M3 autópálya csomóponti ágainak és a 21. számú főútnak a kapcsolatát jelenleg jelzőtáblával szabályozott, más néven járműosztályozós csomópontok biztosítják. Ez azt jelenti, hogy a kanyarodó járművek számára forgalmi irányonként korábban kiépítették a külön forgalmi sávokat. A NIF Zrt. úgy fogalmaz, hogy a csomópont kapacitása megfelelő, ki tudja szolgálni a forgalmat, azonban a csomópontok baleseti kockázata a jelzőlámpás forgalomszabályozással tovább csökkenthető.


A NIF Zrt. szerint a jelenlegi csomópontok átépítése körforgalmúra a jelzőlámpa-telepítéssel szemben nagyságrendekkel drágább volna, nem beszélve a kivitelezési munka jelentős időtartamáról és a munka közbeni jelentős forgalomkorlátozás szükségéről.

Mint ismert, a 21-es úton akkor jelentek meg a körforgalmak, amikor négysávossá építették át a főutat. Sokan azonban Hatvanban és a környező településeken nem értették meg, hogy a nagyszabású beruházás részeként miért nem épültek körforgalmak az autópálya és a főút csatlakozási pontjaiban. A 21-es számú főút négysávosítása 2000-ben indult és 2019 szeptemberében ért véget.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában