2023.02.23. 17:29
Átvehették bizonyítványukat a sikeresen vizsgázó kormányablak-ügyintézők Egerben
Tizenegyen végezték el a képzést szűkebb hazánkban.
A képzést sikeresen teljesítették a felvételen látható ügyintézők Ignácz Balázs (balra) és dr. Domokos Péter (jobb szélen) társaságában
Forrás: Berán Dániel/Heves Megyei Hírlap
A kormányablak-ügyintéző képzés hetedik ütemének bizonyítvány-átadó ünnepségét tartották csütörtökön délután a Heves Vármegyei Kormányhivatal Telekessy termében.
Ignácz Balázs főispán és dr. Domokos Péter, a Miniszterelnökség Területi Közigazgatásért Felelős Államtitkárság ügyfélbarát fejlesztések koordinációjáért felelős munkatársa köszöntötte a képzésben résztvevőket. Az ünnepség elején elhangzott, hogy Heves vármenyében nyolc kormányablakban összesen 130-an dolgoznak. Közel 360 ezer ügyfél kereste fel ezeket a helyeket és 463 ezer ügyet intéztek 2022-ben. A most végzettek képzése a Miniszterelnökség, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem és a kormányhivatalok együttműködésében valósult meg, és 11-en vehették át a bizonyítványukat csütörtökön Egerben.
Ignácz Balázs kiemelte, nagyon fontosnak tartja a képzést, amelyben a jelenlévők részt vettek.
– A már említett számok alapján látható, hogy a kormányablakok rendkívül fontosak a Heves Vármegyei Kormányhivatal működésében. Nagyon sok ügyben lehet már online ügyeket intézni, viszont úgy gondolom, megkerülhetetlen és nagyon fontos, hogy a kormányablakokban dolgozó ügyéntézőink nélkül nem tudna hatékonyan működni a területi közigazgatás – mondta a főispán.
Dr. Domokos Péter is gratulált a képzést sikeresen teljesítőknek, s kitért rá, hogy kezdetben 29 kormányablak működött hazánkban, mára pedig 314 van. Mint mondta, az ország kétharmada lakik olyan helyen, ahol van kormányablak, ahol pedig nincs, ott kormányablak buszok segítik az ügyintézést, Heves vármegyében kettő is járja a településeket ügyfélfogadási időben. A politikai tanácsadó kiemelte, folyamatosan fejlesztik a szakrendszereket, és igyekeznek minél felhasználóbarátabbá tenni ezeket.