2018.03.27. 15:50
13. Eger-rali: eltört, elfolyt, szétszakadt
Bereczék azonban teljesítették azt, amit elterveztek.
Strider Zoltán a rajtceremónia során még bizakodva válaszolt Fotó: Lénárt Márton
Balszerencse üldözte azt a kevés hazai párost, amelynek tagjai rajthoz álltak a 13. Eger ralin. A heol.hu által megszólaltatott négy megyénkbeli versenyzőből csupán egy ért célba.
Legelőször Szabó Attila búcsúzott, akinek a BMW-je a bátori elágazásnál mondta fel szolgálatot.
– A motor elkezdte kifújni az olajat, ami azt eredményezte, hogy kigyulladt a motortér. Poroltóval kellett eloltani. Megpróbáljuk kideríteni, hogy hol folyt el az olaj – tájékoztatott a felsőtárkányi versenyző. A Busman becenévre hallgató pilóta óvatosan kezdte a versenyt, mivel hosszú kihagyás után ült versenyautóba, társa, Molnár Péter pedig az egri erőpróbán mutatkozott be navigátorként. A páros a Miskolc ralin próbálja meg kiköszörülni a csorbát.
Strider Zoltán és Drávucz Olivér számára is szerencsétlennek bizonyult a tizenharmadik gyorsasági szakasz. Ezen ugyan még mindketten végigértek, de a következőre már nem jutottak el.
– Felemásra sikerült a verseny – értékelt a Mitsubishit kormányzó Strider. – Szerettünk volna az első öt hely egyikét megszerezni az ORC-ben. Úgy tűnt, hogy ehhez meg is van a tempónk, sőt az egyik szombati gyorsasági szakaszon harmadik legjobb időt értünk el. Sajnos vasárnap nagyon hamar véget ért számunkra a verseny. A verpeléti szakasz utolsó métereinél egy hatalmas csattanást hallottunk és elment a hajtás. Annyi lendület még volt az autóban, hogy átgurultunk a célon, de kiderült, hogy szétszakadt a kuplung és szétvert mindent. Sajnáljuk, mert egy kupával gazdagabban mehettünk volna haza – kesergett az egri versenyző.
Ugyanezt mondhatja el Drávucz Olivér, aki a rali elejétől fogva követte Csomós Miklóst, majd amikor az hibázott, átvette az első helyet a Peugeot-kupában. Mintegy negyven másodperces előnyét csak be kellett volna osztania a célig, de a technika közbeszólt.
– Anyaghiba miatt két keréktőcsavar eltört, így kiállni kényszerültünk. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy mindez két gyorsaságit összekötő etapon történt, így sem bennünk, sem az autóban nem esett kár. El vagyunk keseredve, mert folyamatosan gyorsulni tudtunk, nem követtünk el hibákat és a győzelem kapujában álltunk – búslakodott a maklári volánművész, aki azt is elmondta, hogy folyamatosan barátkozott az új autóval és éjszakai körülmények között már magabiztosan versenyzett. Drávucz szintén rajthoz áll a bajnokság következő futamán, Miskolcon, ahol a győzelemre tör.
Bereczék teljesítették, amit elterveztek
A Rally2-ben érdekelt Berecz Gábor, Szekeres László kettős eljutott a célig és az egri páros a dobogóról épphogy lecsúszva a negyedik helyet szerezte meg a kategóriában. – Az volt a cél, hogy biztonságosan végigmenjünk, és ez sikerült is. A tempónkkal nem voltam teljesen elégedett, de egy év kihagyás után jó ez az eredmény. Fárasztó verseny volt, reggel nyolckor rajtoltunk és este nyolckor értünk célba. Az autónk végig hibátlanul működött – foglalta össze a 13. Eger rali történéseit Berecz Gábor.