2020.09.29. 17:18
Ismét fejlesztésekkel indult a tanév a Heves Megyei Szakképzési Centrumban
Elkészült az egri Digitális Közösségi Alkotóműhely.
Forrás: Heves Megyei Szakképzési Centrum
A szakképzési rendszer folyamatos megújulása kulcsa annak, hogy a jövő szakembereinek tudása jól reagáljon az elkövetkező évtizedek technológiai fejlődéseire, kihívásaira. Ehhez elkerülhetetlen a szakképző intézményeink modernizálása, korszerűsítése, az eszköz- és infrastruktúra-fejlesztések amelyek biztosítják a gyakorlati megvalósítás technikai feltételeit. A digitális kompetenciák fejlesztése kiemelt feladata a szakképzésnek, hiszen olyan készségeket, versenyképes tudást kell kialakítani a szakmát tanuló fiataloknál, ami alkalmassá teszi őket a munkaerő-piac robotizált világában a minőségi munkavégzésre. A digitális kompetenciák fejlesztésének jegyében az idei tanév elejére elkészült a Heves Megyei Szakképzési Centrum Bornemissza Gergely Technikum, Szakképző Iskola és Kollégiumban helyet kapó Digitális Közösségi Alkotóműhely (DKA) – tájékoztatta a Heves Megyei Hírlapot Fábri Eufrozina, a HMSZC kancellárja.
A fejlesztések a GINOP 6.2.3-17-2017-00010 Heves megye új HÍD-ja az iskolai szakképzési lemorzsolódás ellen pályázat keretében valósulnak meg.
Megtörtént a műhely területének teljes belső felújítása, melynek keretében elkészült a két helyiségből álló műhely erősáramú átvezetékelése, a lámpatestek korszerű LED-es típusúra cserélése, valamint az informatikai hálózat kiépítése. Megújultak a falak, a padló és a lambéria, a termek új ajtókat is kaptak. Az intézmény asztalos tanulói és szakoktatói készítették el az eszközök és alapanyagok tárolására alkalmas szekrénysort.
Az elmúlt hetekben megérkezett az eszközök és anyagok nagy része is, ezek üzembehelyezése és elrendezése jó ütemben halad.
A robotika alapjaiba történő betekintést segíti egy 65”-os érintőképernyő 36 db tablettel, JIMU, AVA és Lego robotok, melyek a kicsik és a nagyok oktatására is alkalmasak.
A szakképzési rendszer felismerte, hogy a pályaorientációban, a lemorzsolódás csökkentésében és a tehetséggondozásban is komoly szerepe lehet a Digitális Közösségi Alkotóműhelyeknek, ezért sorra nyílnak országszerte ilyen laborok, elsősorban a szakképzési centrumokban. A tanműhelyek szigorúságával ellentétben ezek nyitott, diákcentrikus terek, ahol vezetett módon, de önállóan, saját ötleteiket valósíthatják meg a diákok.
Ebben az új oktatási formában olyan technológiákat ismertetnek meg a gyerekekkel, amik már a jövő eszközei. A 3D nyomtatás, lézervágás, mikroelektronika mind segítség az alkotásban, alkalmazásukkal fejlődik a fiatalok tervezői és vizuális látásmódja. Ezeken a műhelyfoglalkozásokon olyan kompetenciákat fejlesztenek, amikre egy átlagos iskolában ritkán kerül sor, viszont nagyon fontosak ahhoz, hogy sikereket érjenek el az életben. Ezek azok a képességek, amikre a 21. században a gyerekeknek szüksége van. A műhelyben a gyerekek úgy tanulnak új dolgokat, hogy azt észre sem veszik. Ebben segítenek a kerettörténetek, melyek izgalmába elrejtve bújik meg a tudás, így mindent játékosan sajátítanak el.
Kancellár asszony elmondta, hogy az elkészült DKA-labor tökéletesen beillik a Centrum informatikai fejlesztései közé. Az idei tanévkezdés IT szempontból mérföldkő az intézmény számára. Befejezték az egységes szerverpark fejlesztését, így már mind a 8 tagintézményben egységes informatikai kiszolgáló háttér üzemel. A HMSZC minden tagintézményében elérhető a 100%-os lefedettségű wifi hálózat, melyet az oktatók és a diákok egyaránt használhatnak. Modern, egységes számítógéppark szolgálja ki a digitális oktatást.
A HMSZC kiemelt feladata a jövőben is olyan innovatív, modern infrastruktúrával kialakított környezet megteremtése, ahol a diákok szívesen tanulnak, és motiválttá válnak a szakmák tanulása iránt.
(PR cikk)