2020.09.12. 19:31
Új bevételforrást adna a tartalomkészítőknek a Google
Virtuális közönségtalálkozók és workshopok rendezésére való a Fundo.
Forrás: Shutterstock
Törékeny a főállású youtuberek jókora részének az anyagi helyzete, hiszen elsősorban a csatornájuk általános reklámbevételeiből élnek, ám ezek összege erősen fluktuál. Részben ezért is vezette be a csatornák közvetlen anyagi támogatásának a lehetőségét a YouTube, és gyakori az alkotók körében a Patreon használata – írja az Origó.
A Google kísérleti projektekkel foglalkozó Area 120 részlege most elindított számukra egy közönséggel való közvetlen kapcsolattartásra és bevételszerzésre használható platformot. A Fundóval fizetős eseményeket hozhatnak létre az alkotók, belépőjegyért cserébe két résztvevős chatelést és fotómegosztást, továbbá sok résztvevős közönségtalálkozókat és workshopokat tarthatnak.
A közönségtalálkozó és a workshop között az a különbség, hogy az előbbiben egyenként szót válthatnak a rajongók a tartalomkészítővel, míg az utóbbi inkább digitális tanterem jellegű, de persze lehetőséget ad a kétoldalú beszélgetésre.
A Fundo első körben csak az egyesült államokbeli és kanadai tartalomkészítők számára vált elérhetővé, de természetesen tervbe van véve a nemzetközibbé tétele. Egyelőre nem tudni, hogy ha beválik, akkor megmarad-e önálló szolgáltatásnak, vagy beintegrálják a Google valamelyik másik szolgáltatásába.