járvány

2021.11.09. 17:30

Nőtt az internetes csekkbefizetések száma a pandémia alatt

A fiatalabb korosztály egyre gyakrabban használja az ügyei intézésére az internetet, de úgy tűnik, a koronavírus-járvány hatására az idősebbek is mind szívesebben nyúlnak a mobiltelefonjuk vagy a számítógépük után, ha csekk befizetéséről van szó. A Magyar Posta forgalmából legalábbis erre lehet következtetni.

Gidai Zsanett

Kevesebben jelennek meg személyesen a postákon csekket feladni. Képünk illusztráció

Forrás: Békés Megyei Hírlap

Fotó: Lehoczky Péter

– Mióta elkezdődött a pandémia, és erre reagálva a védelmi intézkedéseket bevezették, azóta nem jártam a postán – számolt be tapasztalatairól Horváth Zsuzsanna, az idősödő korosztályba tartozó egri lakos. – Azt láttam ugyanis, hogy mindig hosszú sorok álltak az épület előtt, ehhez pedig nem igazán volt kedvem. A lányom is arra biztatott, hogy hagyjam el a hagyományos sárga csekkes befizetést, hiszen az interneten napjainkban már minden elintézhető, így ez is. Kicsit azért furcsa volt megszokni, de pár hónap alatt már magabiztosan kezeltem ezeket a felületeket.

A Magyar Posta adatai szerint 2020-ban a postákon közel 173 millió csekket fizettek be összesen 1925 milliárd forint értékben. Heves megyében 5,1 millió csekkbefizetés történt, amely együttvéve 59,7 milliárd forintot jelentett.

– Tavaly a pandémia miatt, az előző évek mérsékeltebb csökkenési trendjével szemben, legalább tíz százalékot esett vissza a postai befizetések száma, de a csekkszolgáltatás továbbra is népszerű maradt a lakosság körében. A korábbiakhoz képest legnagyobb mérséklődés áprilisban, májusban, októberben és novemberben volt megfigyelhető, ami 12–16 százalékot tett ki. Az idén januárban volt tapasztalható a legnagyobb visszaesés – tájékoztatta a Heol kérdésére lapunkat a Magyar Posta Zrt. társasági kommunikációs osztálya.

Kevesebben jelennek meg személyesen a postákon csekket feladni. Képünk illusztráció
Fotó: Lehoczky Péter / Békés Megyei Hírlap

Hozzátették, hogy a kimutatások alapján az ügyfelek egyre inkább online fizetésre váltottak át tavaly.

– A koronavírus-járvány miatt elrendelt veszélyhelyzet alatt – vagyis 2020 márciusa és decembere között – közel háromszor annyi csekket fizetek be mobilalkalmazás segítségével, mint egy esztendővel korábban ugyanebben az időszakban. Ehhez az iCsekk megújítása és a partneri csekkbefizető megoldások együttes hatása is nagymértékben hozzájárult. Mindez 2020-ban együttesen több mint nyolcmillió csekkbefizetést jelentett, közel nyolcvan milliárd forint értékben – fogalmaztak.

Kiemelték továbbá azt is, hogy a járványhelyzetben jócskán felértékelődött a mobil appok biztonsági funkciója, hiszen ezekkel a megoldásokkal az ügyfelek másokkal való fizikai érintkezés nélkül, akár az otthonukból intézhették a számláik befizetését. Sokan választják egyébként a csekkbefizető automatákat is, az előző esztendőben hazánkban pontosan 467 ezerszer választották ezt a megoldást. Szűkebb hazánkban egy csekkautomata működik, mégpedig a Gyöngyös 1 postán.

– Hasonlóan a csekkekhez, tavaly csökkent a belföldi és kimenő nemzetközi levelek volumene is – részletezték a postai forgalmi adatokat. – A mutatók szerint 2019-hez képest 12,8 százalékkal. Az országosan kézbesített belföldi levél mennyisége 2020-ban csaknem 484 millió volt, Heves megyében pedig közel 14 millió levelet vittek ki a munkatársak.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában