2024.01.11. 14:04
Felújítja az önkormányzat az egri vasútállomás előtti területet
A vasútállomás környékén sem a gyalogos sem az autóforgalomra kijelölt útszakaszok nem nevezhetőek jónak.
Felújítja az önkormányzat az egri vasútállomás előtti területet
Forrás: Huszár Márk/Heves Megyei Hírlap
– Pocsék állapotban van Egerben a vasútállomás előtti terület – fogalmaz olvasónk. Hozzátette, szerinte nem csak az a probléma az Állomás térrel, hogy a vegyes útfelület töredezett, kátyús és egyenetlen – így balesetveszélyes –, azt is nagy gondnak tartja, hogy a városba vonattal érkezők ilyen állapotokkal szembesülnek elsőként.
Az állomás környéke évek óta nincs tökéletes állapotban, a félig-meddig aszfaltos, máshol macskaköves burkolatra időről-időre panaszkodnak a helyiek. Olvasónk jelzése nyomán érdeklődtünk az önkormányzatnál, Mirkóczki Ádám polgármester arról tájékoztatta portálunkat, hogy részben megújul a terület. Annak ellenére végzi a munkát az önkormányzat, hogy MÁV területről van szó, mert látják, hogy évek óta nem oldódik meg a probléma.
– Az állomás előtti tér nem önkormányzati terület, hanem MÁV tulajdon. Ennek ellenére (mivel a problémát ismerjük) a tavalyi évben engedélyt kértünk és kaptunk a MÁV-tól, hogy saját költségen felújítsuk, amennyire lehet rendbe tegyük a teret. Az érvényes közbeszerzési eljárást már lefolytattuk és a soron következő bizottsági ülésen eredményt is hirdetünk, amely után az időjárási körülmények figyelembevétele mellett, várhatóan a tavasz folyamán megkezdődik a terület felújítása – közölte portálunkkal a polgármester.
Arról is érdeklődtünk, hogy esetleg a Tervezett Intermodális Csomópont (IMCS) terve befolyásolta-e eddig a felújítást, de erre azt a választ kaptunk, hogy az IMCS terve semmilyen formában nem befolyásolja ezt az önkormányzati beruházást. Mint ahogy arról már beszámoltunk, az IMCS a Modern Városok Programból valósult volna meg, de azt leállította a kormány. Viszont sokak szemét szúrja a vasút melletti foghíjtelek is, amelyre tulajdonosa üzletet épített volna. Mint ismert az IMCS ezt a területet is érintené, 2023 őszén pedig ez a Városi Urbanisztikai, Klíma és Környezetvédelmi Bizottság egy ülésén is téma volt: a Deák utcai hatalmas foghíjtelekre élelmiszerüzletet tervezett a tulajdonos, de a bizottság a tervet hiányosnak találták, illetve arra is kitértek, hogy a belvárosi buszpályaudvar teljes kiköltöztetését is ellehetetlenítheti a beruházás.
Keresztes Zoltán képviselő a nagy forgalom, és a közlekedésrend kialakítása miatt aggódott. Mint mondta, úgy tudja az Agria Park építtetője például a forgalmi fejlesztéseket is vállalta a pláza építésekor. Kovács Cs. Tamás a környéken élőkre nehezedő terhelés, forgalom és zaj miatt fejezte ki aggályait.
– Mindenképp fontos, hogy a telken épüljön valami, de már most is feszült a helyzet a környéken, ugyanis sokan ott teszik le az autót azok közül, akik a városba érkeznek – mondta. Fajcsák Dénes építész, az építtető megbízottja elmondta, az üres telekre bármi is épül, szerinte az mindenképp terheli a környezetet, hiszen eddig nem volt ott semmi csak rom.
– Élelmiszerüzlet épülne, 2 naponta érkezhet áru a boltba. A tulajdonosnak építési joga van, az IMCS tervezői nem vették figyelembe, hogy nem biztosított a behajtás a telekre a tervekben. Kizárólag hátulról a vasút irányából megoldható ezért a forgalom – ismertette. A szeptemberi ülésen azt is hozzátette, egyeztettek az IMCS-ben illetékesekkel, és nem tudni, hogy 10-15 éven belül megvalósul-e az Intermodális Csomópont.