2024.03.04. 21:50
Szónikus Táj workshopon szerepeltek az egri egyetem hallgatói + videó
A projekthéten készült interaktív multimédia installációkat a csoportok közösen találták és fejlesztették ki. A Szónikus Táj című workshopot Egressy András, Sound Designer tartotta a Média Design hallgatóinak.
Az Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Média és Design Intézetének hallgatói pénteken zárták a félévük projekthetét. A tanulóknak egy hetük volt arra, hogy megismerkedjenek, megtanuljanak és alkalmazzanak olyan szoftvereket, melyekről addig még nem tanultak. A Szónikus Táj workshop alkalmat adott a hallgatók kreativitásának kibontakozására.
Dr. habil. Szolnoki József, az egyetem Média és Design Intézetének igazgatója elmondta, hogy második alkalommal szervezték meg ezt a projekthetet.
– A projekthét lényege az, hogy a félév úgy indítjuk, hogy a hallgatóink egy része, specializációjának megfelelően külső szakemberek bevonásával egy-egy olyan területet próbálhat ki, amely jelen pillanatban még nem része a képzésnek. Most olyan installációkat készítettek, melyekben szoftveres alkalmazás segítségével mozgásérzékelő van hang és képi információval összekapcsolva. A hallgatók ezt a technológiai környezetet eddig egyáltalán nem ismerték, ezen a héten, azaz öt nap alatt készítették négy csapatban a projektmunkáikat – mesélt a projekthétről Szolnoki József, intézetigazgató.
Hozzátette, hogy a Média és Design specializáció és Média és Design Intézet legújabb képzési területe. A projekthét záró eseménye egész pénteken tartott, délelőtt és kora délután a tervezőgrafikusok, a webfejlesztők és az animátorok számára voltak workshopok, melyeket egy-egy, a szakmájuknak megfelelő, szintén külsős szakember vezetett.
Szónikus Táj workshop
Egressy András, akusztikai mérnök volt a külsős szakember, aki vezette a Szónikus Táj című workshopot és segítette a hallgatókat a munkában.
– A feladat az volt, hogy valamilyen hangi, képi, illetve interaktív elemmel installációt készítsenek a hallgatók. Ennek a megvalósítására kaptak szenzorokat, mikrofonokat és különböző eszközöket és ezeket kellett felhasználniuk a munkához. A hallgatók saját maguknak választották ki, hogy mi legyen a projektjük interaktív eleme. Van, ahol a kézmozgást érzékeli a szenzor és az alapján vetít színes képek a képernyőre, de van aki egész alakos megjelenítést alkalmazott és van, ahol hanghatások alapján jelennek meg rezgések a képernyőn. A négy projekt négy különböző módon enged interaktálni az installációval – árulta el Egressy András, a workshop vezetője.