2024.06.26. 13:56
Innovatív pedagógiai megoldásokkal segítik a gyerekeket Gyöngyösön is
A Szeretetszolgálat gyöngyösi és devecseri szakképző iskoláiban projekt alapú oktatás váltotta fel a hagyományos tantermi órákat.
Alsó tagozatos gyerek tanul számolni a Máltai Szeretetszolgálat tarnabodi iskolájában
Forrás: maltai.hu
A hagyományos tanítási modelltől eltérő, a hátrányos helyzetű gyermekek felzárkózását segítő innovatív pedagógiai megoldások a diákok mérhető teljesítményében is megmutatkoztak a most záruló tanévben a Magyar Máltai Szeretetszolgálat közoktatási intézményében – írja a szeretetszolgálat honlapján.
Júniusban 157 végzős diák ballagott el a Máltai Szeretetszolgálat hét általános iskolájából, közülük a korábbiaknál többen, 39-en folytatják tanulmányaikat érettségit adó középiskolában, míg a többiek jellemzően szakképző intézménybe jelentkeztek. A karitatív szervezet húsz közoktatási intézményt tart fenn, iskolái és óvodái jellemzően nehéz helyzetű kistelepüléseken működnek, ahol a gyerekek felzárkóztatásához a hagyományos tanítástól eltérő, rugalmas és innovatív pedagógiai módszerek szükségesek.
A több mint tíz éve formálódó szemléletmód egyik kézzelfogható eredménye volt, hogy a Szeretetszolgálat általános iskoláiban valamennyi felső tagozatos diák számára elérhetővé tették az egyénre szabott matematika oktatást kínáló Matific programot. A tudásszint felmérése után a hiányosságok gyakorlására személyre szóló feladatsort kínáló program költségeit adományokból teremtette elő a karitatív szervezet, a kedvező tapasztalatok után pedig 1500 gyermeknek tette elérhetővé a rendszer használatát. Májusban a világ legnagyobb online matematika versenyeként hirdetett megmérettetésre 426 hazai általános iskola nevezett be, ezen a Máltai Szeretetszolgálat tarnabodi iskolája a 23. helyen végzett, de a többi iskola is a mezőny első felébe került a gyerekek teljesítménye alapján.
A Szeretetszolgálat gyöngyösi és devecseri szakképző iskoláiban projekt alapú oktatás váltotta fel a hagyományos tantermi órákat, a tananyagot hathetes periódusokban különféle feladatok megoldása közben sajátították el a diákok. Az arányszámítást például a vendéglátás-turizmus ágazatban tanulók lepénykenyér receptjének változtatásával gyakorolhatták, és a visszajelzések szerint a korábbinál jobban meg is tanulták. Az új oktatási modell eredményességét a tanév végén tett állami záróvizsgák minősítették, melyeken a diákok az előző tanév végén szerzett 3,13-as iskolai átlageredményt 4,25-re javították.
Az általános iskolát a nyolcadik osztály befejezése előtt abbahagyott fiatalok számára speciális programot indított a Gyulajon működő intézményében a Szeretetszolgálat, a csoportba tizenöt, már dolgozó fiatal felnőtt jelentkezett, és közülük tizennégyen sikerrel el is végezték a képzést. Ők a következő tanévben rész-szakmai képesítésen tanulhatnak tovább a máltai szervezet dombóvári szakképzőjében, ahol többek között cukrászsegéd, szakácssegéd, lakástextilkészítő vagy fémipari előkészítő képesítést szerezhetnek.