2019.01.14. 19:00
Otthonosabbá tették a tankerület iskoláit
Hatvanban és Gyöngyösön is ünnepeltek hétfőn: két iskolában, jelentős fejlesztések voltak.
Forrás: Heves Megyei Hírlap
Fotó: Albert Péter
Gyerekek adták meg az alaphangját a hatvani ünnepélyességnek. Az iskolai kórus éneke és az egyik diák Chopin-játéka után a térség országgyűlési képviselője, Szabó Zsolt szólt az ünneplőkhöz. Beszámolt a térség iskoláiban megvalósított infrastrukturális fejlesztésekről. Elmondta, hogy a három pályázati rendszerből összesen ötmilliárd forint jutott az érintett településeknek. Szólt a következő fejlesztési etapokról, amelyek során a helyben való továbbtanulást célozzák majd meg.
Horváth Richárd polgármester felidézte egy 1988-as élményét, amikor a kismotoros vizsgája alkalmával használta az akkori vizesblokkot. A fejlődést azonban két TDK-s dolgozatból is meg tudja ítélni, amelyeket a hatvani várról, illetve a diákság tíz éves távlatból megváltozott gondolatairól írt a szerzőjük.
Jagodics István intézményvezető a módszerét rájuk testált Zsolnay professzor legelső dolgáról árult el egy titkot, amikor belépett egy iskolába. Megnézte a mosdót, hogy azután arról ítélje meg a falakon belüli kultúra milyenségét. Örömét fejezte ki abból az ünnepi alkalomból, hogy az iskola 1986-os létesítése után végre lecserélhették a tantermek eredeti pvc-padlóját.
A gyöngyösi Arany János Általános Iskola bejárati portál cseréje is nagyban hozzájárul az energiamegtakarításhoz, a külső falrészek szigetelése pedig a földszinti tantermek nedvesedésének megszüntetését eredményezte – ismertette a hétfői projektátadón az intézmény igazgatója.
Projektzáró Gyöngyösön
Juhászné Dafkó Andrea hozzátette, emellett abból a csaknem 28 millió forintos pályázatból, amelyet a Hatvani Tankerületi Központ finanszírozott megvalósult még az iskola két mosdójának felújítása, valamint négy tanterem festése is.
A pályázat részeként négy millióból eszközbeszerzésre is jutott.
A projektzárón a tankerület vezetője emlékeztetett, negyvenkettő intézményt működtet a tankerület és ötvenhét épületnek gazdái.
– Gyermekeink több időt töltenék az iskolában mint otthon és számunkra fontos hogy jól érezzék magukat és második otthonuknak tekintsék az iskolájukat – ecsetelte Horváth Márta, hozzáfűzve, hogy tizennyolc tanintézményükben történtek folyamatosan a felújítások.