2019.02.12. 10:53
A Budapest–Hatvan vonalon nagyobb problémák nélkül zajlik a vonatpótlás
A Budapest–Hatvan vonal Pécel és Aszód közötti szakaszán február 4-től tart a pályarekonstrukciós munka, amely miatt Pécel és Aszód között szünetel a vonatforgalom és – változó szakaszokon – pótlóbusszal kell utazni.
Az eddig beérkezett tapasztalatok és az utasoktól érkezett észrevételek azt mutatják, hogy a széles körű egyeztetések, szakmai előkészítések eredményesek voltak. Nagyobb fennakadás, késés nem volt, a pótlóbuszokon nem alakult ki tartós zsúfoltság – számolt be közleményében a MÁV.
Az utasok megszokták a változást, türelemmel viselik az átszállás miatti esetleges kényelmetlenséget. A jegyváltások száma nem csökkent, ami azt bizonyítja, hogy az utasok a vonatpótlós közlekedés ellenére is a vasutat választják. Az InterCity-k helyett a Keleti pályaudvar és Hatvan között pótlóbuszok járnak, a többi vonat helyett – eltérő szakaszokon – ugyancsak buszokkal kell utazni. Az IC-pótlók jellemzően tartják a menetrendet; olykor előfordult, hogy a reggeli vagy délutáni csúcsidőben az M3-as be-, illetve kivezető szakaszán feltorlódott kocsisor miatt 10-15 perccel hosszabb menetidővel jártak az IC-t pótló buszok.
Nagyobb fennakadás, késés nem volt, az eltelt egy hét alatt a pótlóbuszok többnyire nem voltak zsúfoltak. Az S80-as személyvonatok csak a Keleti pályaudvar és Pécel; illetve Aszód és Hatvan között közlekednek. A kimaradó szakaszokon pótlóbuszok viszik az utasokat. A Pécel–Hatvan szakaszon közlekedő gyors pótlóbuszokat főként a Hatvanból Egerbe és Sátoraljaújhelyre gyors- és sebesvonatokkal utazók veszik igénybe, ez a pótlóbusz közvetlenül csatlakozik a Hatvanból induló gyors- és sebesvonatokhoz.
A Keleti pályaudvar és Pécel közötti, illetve az Aszód–Hatvan viszonylatban közlekedő vonatok a vágányzári menetrend szerint, a reggeli csúcsidőszakban néhány perccel hosszabb menetidővel tették meg az utat a pótlóbuszos átszállások miatt. A hatvani csomópont most átszállási helyként működik, ezért a hatvani állomáson a MÁV-START erősítette az utastájékoztatást. Ezen a vonalon, a különféle viszonylatokban naponta 8-10 ezren utaznak, a vágányzárral kapcsolatban az ügyfélszolgálathoz 37 megkeresés érkezett – ezek alapján további finomhangolásokat végeztek a vasúti és pótlóbuszos közlekedésen, valamint az utastájékoztatás esetében.