Érdemes vagy nem érdemes?

2019.02.20. 11:43

Lakáshitelt venne fel? Egerben ide fordulhat, ha bármi problémája van

A pénzügyi döntésekkel és a fizetési nehézségekkel kapcsolatos kérdések sokszor fejtörést okoznak a témában nem jártas embereknek. A Fogyasztói és Betegjogi Érdekvédelmi Szövetség (Fébész) egri tanácsadó irodájához sokan fordultak problémájukkal, az ügyfelek többsége a hitelek iránt érdeklődött.

– Épp azon gondolkodom, hogy lakáshitelt vegyek fel. Emellett a párommal szóba került már a gyermekvállalás, s egy önálló vállalkozás indítása is. Ezért például abban is tanácsot kérek majd, hogyan s miképp tudunk félretenni, illetve, milyen konstrukció alkalmas egy nagy összegű hitelfelvételre – mondta Kis Mónika egri fiatal.

Ilyen és ehhez hasonló kérdésekben nyújt segítséget az egri iroda, ahol ingyenes tanácsadást adnak bármely pénzügyi szolgáltatóval szemben fennálló panasz, illetve akár meglévő szerződéssel összefüggő probléma esetén, s általános pénzügyi kérdésekben is.

A tanácsadások alkalmával a fogyasztóknak részletes tájékoztatást nyújtanak a különböző szolgáltatások jellemzőiről, az egyes konstrukciók előnyeiről és kockázatairól, értelmezik az egyedi szerződéseket, segítenek a panaszlevél, méltányossági kérelem megfogalmazásában.

Utánajártunk, hogyan találhatjuk meg a legkedvezőbb kölcsönöket, s mikor érdemes a hitelfelvétel mellett dönteni.

Dr. Baran Alexandra, a Fébész elnöke elmondta, nem érdemes minden esetben banki kölcsönt felvenni. – Amennyiben a fogyasztó lakást vásárolna, akkor célszerű szétnéznie a hitelek háza táján. Ha csak egy kisebb összegű háztartási cikket kíván beszerezni, akkor nem feltétlenül ajánlott a hitelfelvétel – tette hozzá.

– A minősített fogyasztóbarát lakáshitel célja, hogy közérthető feltételrendszerű és gyors ügyintézés mellett felvehető lakáscélú jelzálogkölcsönök kerüljenek forgalomba. Jelenleg ezek a legkedvezőbb hitelformák azoknak, akik saját otthon kialakítását tervezik – ismertette az elnök.

Tapasztalataik szerint a fogyasztók számára a legnagyobb nehézséget a lakáshitelből, személyi kölcsönből, hitelkártya-szerződésből eredő tartozásokkal kapcsolatban fennálló vitás ügyek rendezése okoz.

– Gyakran előforduló probléma, hogy a fogyasztók fizetési nehézségeiket nem, vagy csak későn kommunikálják a pénzügyi szolgáltatónak. Fizetési késedelem esetén fontos, hogy a fogyasztó mielőbb vegye fel a kapcsolatot a hitelezővel és érdeklődjön az áthidaló megoldásokról. Minden lehetséges módon érdemes megpróbálni elkerülni a szerződés felmondását, ugyanis azt követően a kamatot és a késedelmi kamatot a hitelintézet már nem a havi törlesztőrészlet után, hanem az egy összegben kimutatott teljes tartozás összege után számolja. Így kiemelkedően megemelkedik a felszámolt kamatok, késedelmi kamatok miatt a tartozás összege – sorolta.

Kezdőképünk illusztráció Fotó: Shutterstock

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában