Tervek az új tanévre

2024.07.22. 14:00

A diákok még javában nyaralnak, de a markazi iskola már készül

Több tanórán kívüli foglalkozást helyben szerveznek meg az új tanévben. A Markazi Várvölgye Általános Iskola szeretné a hagyományokat megtartva segíteni tanulói fejlődését, növekedését.

Szabó István

A  Markazi Várvölgye Általános Iskola  már kész tervekkel várja a 2024-2025-ös tanévet. A részletekről a tanintézmény adott tájékoztatást. Közlésük szerint az iskolában dolgozó tanárok mellé új pedagógusok is csatlakoznak az idei tanévtől, biztosítva a tanulók fejlődését. A tanítás és az egyéb foglalkozások sokszínűségét igyekeznek beépíteni a mindennapokba. A markazi intézmény tájékoztatása szerint a terveik között szerepel a 2024-2025-ös tanévben, hogy helyben szerveznek meg több foglalkozást. Ilyenek lesznek a gyógytestnevelés, a választható angol nyelv 1-3. évfolyamon, a zeneoktatás – az előzetes felmérések szerint 24 tanuló szeretne szolfézst tanulni, továbbá a néptáncoktatás az önkormányzat támogatásával, a digitális kompetencia fejlesztése, emellett foci a Bozsik Programban, táncoktatás, valamint kreatív kézműves foglalkozások.

Markazi diákok az idei Erzsébet-táborban
Markazi diákok az idei Erzsébet-táborban
Forrás: Markazi Várvölgye Általános Iskola/Facebook

– A testnevelés, a sport, a mozgás elengedhetetlen az általános egészséghez és jólléthez. Az iskolai testnevelési programok létfontosságú szerepet játszanak a fizikai alkalmasság előmozdításában. A rendszeres fizikai aktivitással a tanulók olyan egészséges szokásokat alakíthatnak ki, amelyek egész életükön át hasznukra válhatnak, illetve olyan fontos életkészségeket tanít, mint a csapatmunka és a fegyelem. A fizikailag aktív tanulók általában jobb memóriával és kognitív funkcióval rendelkeznek, ami jobb tanulási eredményeket biztosít más tantárgyakból is. A gyógytorna helyben biztosítása fontos, hogy ne kelljen utazni a fejlesztésért. A futball- és a táncoktatás fontos a fizikai erőnlét és a szociális készségek szempontjából. Mindkettő rendszeres fizikai tevékenységre ösztönzi a tanulókat, javítva koordinációjukat, állóképességüket és általános egészségi állapotukat. Sőt, ezek a tevékenységek olyan fontos életkészségeket tanítanak meg, mint a csapatmunka, a kommunikáció és a vezetés. Csapatsportokon vagy táncelőadásokon való részvétellel a tanulók önbizalmat építhetnek, szociális kapcsolatokat alakíthatnak ki, és megtanulhatják, hogyan dolgozhatnak együtt egy közös cél érdekében – részletezi az iskola.

Markazi várvölgye általános iskola
Markazi Várvölgye Általános Iskola
Forrás: markaz.hu

A tanintézmény kiemeli, hogy a modern világban fontossá vált a digitális kompetencia fejlesztése is. A mai digitális korban a technológiai navigáció és az új digitális eszközökhöz való alkalmazkodás képessége elengedhetetlen a sikerhez. A digitális kompetencia egy sor készséget ölel fel, és ezáltal a tanulók felkészülhetnek a jövő kihívásaira, és alkalmazkodhatnak a folyamatosan fejlődő digitális tájhoz. – Az angol nyelv oktatása kulcsfontosságú a globális kommunikációban. Az erős angol nyelvtudás fejlesztésével a diákok különféle kulturális hátterű emberekkel léphetnek kapcsolatba. Az angol nyelvű oktatás javíthatja a kulturális megértést azáltal, hogy a tanulókat különböző nézőpontok és életmódok elé tárja. A zenei nevelés fejleszti a kognitív fejlődést és a kreativitást. A zenei oktatás számos előnnyel jár a tanulók számára, amely magában foglalja a jobb kognitív képességeket és a fokozott kreativitást. Hangszeren játszani vagy kórusban énekelni tanulva a tanulók fejleszthetik memóriájukat, koncentrációjukat és problémamegoldó készségeiket. A zene kiválóan alkalmas az érzelmi, egészségi kifejezésekre, a stresszoldásra, s az általános jóllétet és a mentális egészséget is biztosítja – sorolja a markazi tanintézmény.

 

– A néptáncoktatás megőrzi a kulturális örökséget, és elősegíti a sokszínűséget. A digitális kompetencia ugyan fontos, de ugyanilyen fontos a kulturális hagyományok megőrzése és ünneplése az oktatáson keresztül. A néptáncoktatás kulcsszerepet játszik a kulturális örökség megőrzésében, a hagyományok nemzedékről nemzedékre való átörökítésében, valamint a társadalmon belüli sokszínűség elősegítésében. A különböző kultúrákból származó hagyományos táncok elsajátításával a tanulók mélyebben megbecsülhetik az emberi kifejezés gazdagságát és sokszínűségét. A néptáncoktatás erősíti a közösséget és az összetartozás érzését, arra ösztönzi a tanulókat, hogy kapcsolódjanak gyökereikhez, és magukévá tegyék kulturális identitásukat. A néptáncban való részvétel kreativitásra, önkifejezésre és a kulturális örökség iránti büszkeség érzésére ösztönözheti tanulóinkat – összegzi a Markazi Várvölgye Általános Iskola. Az iskola közlése szerint a cél az, hogy ezen foglalkozásokat bevezetve színesítsék, tágítsák a diákok tudását, látásmódját. Az intézmény szeretné a hagyományokat megtartva segíteni tanulói fejlődését, növekedését. 

 

 

 

 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában