Mentőmotorosok

2024.05.03. 07:38

Az M3-ason megsérültekhez gyorsan kiérnek a mentőmotorosok

Májustól októberig a gödöllői autópálya-mérnökségen is állomásozik az OMSZ Mentőmotoros Szolgálata. A motoros mentő dugóban is percek alatt a baleset helyszínére érhet.

Szabó István

A Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (MKIF) és az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) eddig is szorosan együttműködött a hazai gyorsforgalmi utakon, amikor emberi életekről volt szó, tájékoztatott a MKIF a közösségi oldalán. Csütörtöki közlésük szerint a két szervezet most még szorosabbá fűzte eddig is jól működő kapcsolatát. 
– A most aláírt megállapodás értelmében három mérnökségünkön, Gödöllőn, Martonvásáron és Bicskén állomásozhatnak motoros mentők, májustól október végéig. Orvosi- és pihenőszobát, garázst biztosítunk a szolgálatot teljesítőknek. A mentőmotorosok nem csak a gyorsforgalmi hálózaton közlekedőknek segítenek majd, hanem a környékbeli településeken élőknek is. A motoros mentők akkor is percek alatt a helyszínre érhetnek, ha a forgalmi helyzet, dugó ezt nehezíti. A gyorsaság életet menthet! – közölte az MKIF a Facebook-oldalán. 

Deutsch Ákos Heves vármegyei vezető mentőtiszt portálunk már korábban elmondta, hogy Heves vármegyében motoros mentőszolgálat nincs. 

– Az csak bizonyos helyeken van a mentőszolgálatnál, a Balaton környékén, Gödöllőn, és a budapesti Markó utcai központban. A motoros mentőszolgálat megalapítását az indokolta, hogy sokkal mobilabb, sokkal gyorsabban el lehet indítani riasztás esetén. Mentőtiszt vagy orvos szolgál ezeken a motorkerékpárokon. A felszerelésük megfelelő ahhoz, hogy gyorsan a helyszínre tudják juttatni az életmentő eszközöket. Azonnal meg tudják kezdeni az ellátást, amíg a földi egység oda nem ér, hogy bekapcsolódjon és elszállítsa adott esetben a beteget, illetve sérültet. Lényeges tudnivaló az, hogy a motoros mentő szolgálatokat főként autópályák mentén létesítették, illetve Budapesten a nagy dugók elkerülése érdekében, mert a mentőmotoros egységek a feltorlódott autók között manőverezve gyorsabban odaérnek a helyszínre – magyarázta korábban Deutsch Ákos. 

Arra a kérdésünkre, hogy a Mátra, illetve a Bükk hegyi útjain, ösvényein lenne-e szükség a motoros mentőkre, a vezető mentőtiszt azt válaszolta, volt rá kezdeményezés.

– Az OMSZ mindig kockázatfelmérést, illetve egy gazdasági felmérést is készít ilyen esetekben. Ezek alapján vizsgálják meg, adott körzetben milyen lenne a riasztási szám. Gyakorlatilag a Mátra és a Bükk térségében nincsenek olyan riasztási számok, amelyek indokolnák mentőmotorosok telepítését. Inkább az autópályák, nagy forgalmú főutak vannak a fókuszban, illetve a Balaton, ahol a nyári időszakban a lakosságszám akár meg is háromszorozódhat a turistaforgalom miatt – foglalta össze Deutsch Ákos.

Dr. Czakler Éva, az OMSZ Alapítvány kuratórium alelnöke, az OMSZ szolgálatvezető főorvosa a motoros mentőkkel kapcsolatban a közelmúltban arról beszélt portálunknak, hogy a fejlesztéseknek köszönhetően, többek között 4 új Honda típusú, egyenként 7 millió forint értékű motort sikerült beszerezniük a Mentőmotoros Szolgálatnak. 
– Ezek a motorok is szolgálatban vannak ősz óta, teljes felszereléssel, egyedülálló minőségű mentési táskákkal rendelkeznek. A mentőmotorosoknál kiválóra vizsgázott a tavaly nyáron megvásárolt 5 darab Reanibex 500 EMS újgenerációs defibrillátor is – közölte dr. Czakler Éva.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában