Támogatás

2024.08.25. 12:30

Tanszerekkel segítette az iskolakezdést az Együtt Szebb Jövőért Roma-Magyar Egyesület

A gyöngyösi egyesület idén indította először el az Iskolatáska és Tanszertámogatási Programját. Összesen 43 hátrányos helyzetű családnak tudtak segíteni az iskolakezdésben.

Szabó István

Pénteken Gyöngyösön adta át a Heves vármegyében élő hátrányos helyzetű családok gyermekei számára az Együtt Szebb Jövőért Roma-Magyar Egyesület azokat az iskolai felszereléseket, amelyekkel az Iskolatáska és Tanszertámogatási Programjában segíti a tanévkezdést, tájékoztatta portálunkat Lakatos Alexandra, az egyesület projektmenedzsere. 

Az iskolaszerek átadása a gyöngyösi művelődési központban
Az iskolaszerek átadása a gyöngyösi művelődési központban
Forrás: Együtt Szebb Jövőért Roma-Magyar Közhasznú Egyesület/Beküldött fotó

Mint közölte, a Mátra Művelődési Központban 1-8. osztályos kisdiákok kaptak 20 darab tanszerekkel ellátott iskolatáskát, 23 tanszercsomagot – sok más mellett füzeteket, ceruzákat, tollakat, vonalzót, körzőt, tolltartót. Lakatos Alexandra arról beszélt portálunknak, hogy a szervezetük több mint 22 éve működik Gyöngyösön, és az elmúlt években számtalan hátrányos helyzetű családnak segített, és valósított meg hasznos és színvonalas programokat. Az Együtt Szebb Jövőért Roma-Magyar Közhasznú Egyesület idén indította először el az Iskolatáska és Tanszertámogatási Programot hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű családok általános iskolás gyermekei részére, tette hozzá.

– A program nagy népszerűségnek örvendett. Több mint 10 településről nyújtottak be kérelmet a jelentkezők, többek között Gyöngyösről, Kápolnáról, Verpelétről, Váraszóról, Sirokból, Kisnánáról, Gyöngyöspatáról, Boconádról, Vécsről, Adácsról. Igyekeztünk minél több családot bevonni a támogatottak körébe, így összesen 43 hátrányos helyzetű családnak tudtuk segíteni az iskolakezdésben. Szervezetünk fontosnak tartja, hogy a hátrányos helyzetű családok gyermekei egyenlő eséllyel tudják megkezdeni az iskolát. Szeretnénk megkönnyíteni nekik az iskolakezdés időszakát, és mosolyt csalni ezen gyermekek arcára. Egyesületünk egyik kiemelt célja, hogy felfedezze és gondozza a tehetségeket, kiemelten a hátrányos helyzetű fiatalokat az oktatás terén, a zenei és művészeti ágakban. Az elmúlt években már rengeteg eredményes programot valósított meg egyesületünk, melynek keretében számos tehetséget sikerült felfedezni, akik közül sokan saját karriert futottak be. A rendezvény támogatója a Loda-Kert Szolgáltató Kft., amely már évek óta támogatja szervezetünk munkáját. Bízunk benne, hogy a jövőben is találunk támogatókat, akik segítik ezen és ehhez hasonló kezdeményezéseinket – fogalmazott Lakatos Alexandra.

A projektmenedzser kitért arra is, hogy a szervezetük a program elindítása kapcsán mely ismérveket tartott szem előtt:

  •  Egyenlő esélyek biztosítása: Az iskolakezdési támogatás segíthet kiegyenlíteni a lehetőségeket a különböző családi háttérrel rendelkező gyerekek között. A hátrányos helyzetű családok számára sokszor nehezen megoldható az iskolai eszközök és felszerelések beszerzése, ami hátráltathatja a gyermekek iskolai teljesítményét.
  • Társadalmi érzékenyítés: A civil szervezetek célja, hogy felhívják a figyelmet a társadalmi egyenlőtlenségekre és a hátrányos helyzetű családok problémáira. Az iskolakezdési támogatás a társadalom figyelmét is irányítja ezen problémákra, és ösztönözheti a közösségi összefogást.
  • Fokozott támogatás a gyermekek fejlődéséhez: A megfelelő iskolai eszközök és feltételek segítenek a gyermekek egészséges fejlődésében, tanulmányi előmenetelükben. A civil szervezetek célja, hogy a gyerekek minden szükséges támogatást megkapjanak ahhoz, hogy sikeresek legyenek az iskolában.
  • Értékek közvetítése: A civil szervezetek impulzusokat adnak a közösségeknek arra, hogy egymás problémáira figyeljenek, és támogassák egymást. Az iskolakezdési támogatás szimbolikus értékkel bír, mert a közösség szolidaritását tükrözi.
  • Képesség a jövőbeli esélyek javítására: Az iskola a gyermekek jövője szempontjából kulcsfontosságú, és a megfelelő támogatás hozzájárulhat ahhoz, hogy a hátrányos helyzetű gyerekek könnyebben be tudjanak illeszkedni a társadalomba, és jobb munkalehetőségekkel rendelkezzenek felnőttkorukban.

Lakatos Alexandra azt is hozzátette, hogy összességében a civil szervezetek számára a hátrányos helyzetű családok iskolakezdési támogatása nem csupán anyagi segítség, hanem egy komplex stratégia is, amely a társadalmi igazságosság, az egyenlő esélyek és a közösségi összefogás előmozdítására irányul.

– A célunk az, hogy a hátrányos helyzetű családok gyermekei is ugyanolyan eséllyel rendelkezzenek az oktatás terén, mint azon társaik, akiknek nem okoz gondot a beiskolázás megterhelő költsége. Bízunk benne, hogy sokan kedvet kapnak az ilyen és ehhez hasonló kezdeményezéshez, hogy minél több ilyen gyermeknek tudjunk közösen segíteni – összegezte Lakatos Alexandra.

 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában