Akár 160-nal is mehetnek

1 órája

Francia mozdonyokat tesztelt a MÁV Hatvannál

Alstom villanymozdonyokat tesztel a MÁV-START. További lízingelt járművekkel bővülhet a flotta.

Heol.hu

A nyár végén bejelentett 5 pontos közlekedési akcióterv részeként a MÁV-VOLÁN-csoport – az új járművek beszerzésének előkészítésével párhuzamosan – rövid távú, átmeneti megoldásként folyamatosan dolgozik a jó minőségű, használt vasúti járművek bérlésén és üzembe állításán is. Ennek érdekében – még nem a közforgalomban közlekedve, hanem utasok nélküli próbaüzem keretében – újabb villamosmozdonyt tesztel a vállalatcsoport – adta hírül a Máv Csoport kedden.

A mozdony tesztüzemben a hatvani pályaudvaron
A mozdony tesztüzemben a hatvani pályaudvaron
Forrás: mavcsoport.hu

A hír szerint sikeres tesztelési időszakot követően köthető meg a szerződés az összesen 27 (15 azonnal és 12 opcionálisan lehívható) mozdonyra. A járműveket biztonsági-, valamint a járművezetést támogató rendszerekkel (ajtóvezérlés, mozdonyfedélzeti berendezés) még fel kell szerelni, így várhatóan jövő év elejétől fokozatosan állhatnak majd forgalomba a hazai vasúti pályákon, érdemben növelve ezzel az üzemkészséget, ezáltal pedig a menetrendszerűséget is. Kedden nagy energiaigényű, InterCity és éjszakai kocsikkal tartott sikeres futópróbát a vasúttársaság Budapest és Hatvan között. A következő mérföldkő az utasforgalmi próba lesz a járművek megfelelő felkészítése után.

– A MÁV-VOLÁN-csoport csak abban az esetben veszi majd üzemeltetésbe a mozdonyokat, ha a tesztelés eredményes és igazolja, hogy a mozdonyok biztonságosan és magas rendelkezésre állás mellett üzemeltethetők, valamint minden hatósági- és közlekedésbiztonsági előírásnak megfelelnek. A jelenlegi teljes körű műszaki próbaüzem során meggyőződünk a mozdonyok működési, terhelhetőségi, közlekedésbiztonsági és kezelési tulajdonságairól. A mozdonyok – az üzembevételükre vonatkozó megállapodás létrejötte esetén – részben az elöregedett, V43-as típusú, 120 km/órás maximális sebességű vontatójárművek kiváltására lennének forgalomba állítva, azzal, hogy használatukat néhány évre tervezi a MÁV-START, mindaddig amíg nem érkeznek új beszerzésű nagy teljesítményű, korszerű és már ETCS rendszerű vonatbefolyásolóval felszerelt villamosmozdonyok – írták.

Kiemelték, hogy a növekvő utazási igény és a járműhiány enyhítése érdekében a vasúttársaság folyamatosan dolgozik – rövid távú, átmeneti megoldásként – a tartósan bérelhető használt járművek üzembe állításán. Ezáltal a tavaly ősz óta az AKIEM-től bérelt Siemens Eurosprinter villamosmozdonyok igénybevételéhez hasonlóan további használt járművekkel bővülhet a MÁV-START és MÁV Rail Tours flottája. A francia Alstom által gyártott több áramnemű Astride mozdonyok képesek a hazai 25 kV-os felsővezeték hálózaton üzemelni, és akár 160 km/órás sebességgel is vontathatnak. A tesztelés alatt álló mozdonytípust korábban a francia nemzeti vasúttársaság (SNCF) üzemeltette, tőlük vette át az AKIEM vasúti lízingcég.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában