2022.09.27. 20:44
Megragadják a diákokat: országos konferencián remekeltek az egri gyakorlóiskola tanárai
Egri intézmény is képviseltette magát, s szép sikereket értek el a Gyakorlóiskolák Iskolaszövetsége Igazgatói Konferenciája és a Vezetőtanítók és Vezetőtanárok XIV. Országos Módszertani Konferenciáján, amelyet a napokban tartottak Debrecenben.
Márkus Róbert Zsolt, az EKKE gyakorlójának vezető tanára
Forrás: beküldött
– A szövetség jelenleg 26 gyakorlóiskolát tömörít, az intézményekben közel 1800 pedagógus dolgozik, és nagyjából 19 ezer diákkal foglalkoznak a szakemberek. Amellett, hogy a minőségi oktatás a legfontosabb napi feladat, gyakorlóiskolák lévén természetesen a jövő pedagógusnemzedékének professzionális irányítására, a meglévő tudásuk átadására is nagy hangsúlyt fektetnek. A fenti célok megvalósulása érdekében rendszeresen országos konferenciát szerveznek, ahol a gyakorlóiskolák vezetőtanárai bemutathatják egymásnak jó gyakorlataikat, a legújabb módszertani és szaktárgyi innovációikat – mondta el portálunknak Márkus Róbert Zsolt, az Eszterházy Károly Katolikus Egyetem (EKKE) Gyakorló Általános Iskola, Gimnázium, Alapfokú Művészeti Iskola és Technikum vezető tanára és egyben az intézmény PR-jáért felelős munkatársa.
Szeptemberben 22. és 24. között a debreceni Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola szervezte, és adta a helyszínt a konferenciához.
– Az igazgatói konferencián az EKKE Gyakorlóiskolájának vezetője, Légrádiné Kőházi Tímea vett részt, és konzultált vezető kollégáival. Az egri Eszterházy Gyakorló népes előadói csapatot delegált a szakmai napokra, ahol minden előadás nagy sikert aratott. A jelenlévők közül sokan szeretnék a gyakorlatban is látni, megtapasztalni azokat, a melyekről a kollégák beszámoltak, így a közeljövőben óralátogatási céllal többen is eljönnek majd az egri intézménybe közvetlen eszmecserére – ismertette Márkus Róbert Zsolt.
A Gyakorlóiskolák Iskolaszövetsége célkitűzéseik között szerepel, hogy az országos iskolafejlesztési elképzeléseket teszteljék és összehangolják, a gyakorlati képzés együttműködési formáit bővítsék, hatékonyságukat növeljék. Legfőbb céljuk, hogy a szövetséghez tartozó intézmények átadják egymásnak tapasztalataikat, módszereiket, valamint, hogy a helyi és a már jól bevált kezdeményezéseket megismertessék egymással.
Keret: A konferencián egri előadók is tartottak prezentációt a megjelölt témákban
Bátori Gabriella: Határátlépő pedagógus lét, avagy természettudományos tehetséggondozás az egri Gyakorlóban
Hollóné Bódi Katalin: Szakmai támogatás a Kapocs-iskolahálózatban és a partnerintézményekben - felkészítés, tudásátadás, módszerek
Kaló Anikó: Csoportmunka másképpen
Márkus Róbert Zsolt: Alternatív pedagógiák a ,,Z'' és ,,X'' generációval való együttműködéshez az osztályteremben
Dr. Mogyorósiné Herczeg Éva: Életgyakorlat - alapú alprogram
Pap Zoltán: Az IKT lehetőségeinek alkalmazása a pedagógiai munkánk során (A „digitális hátizsák” tartalmának alakulása-alakítása)
Sipos Zsoltné: Oktatás a digitális térben - okulás a jelenléti oktatásban
Szűcs István: Robotika nem csak informatika órán
Tordai Vince: Testmozgásalapú alprogram
Tóthné Szük Erzsébet: A digitális eszközök nem ördögtől valóak! / Ne hagyjuk veszni a logikát!
Zentai Péterné: Művészetalapú alprogram