EKKE

2 órája

Élménysulikkal a lemorzsolódás csökkentéséért

Számos hazai intézmény kipróbálta már az Élménysuli programot, amelynek célja, hogy élményt adjon a gyerekeknek és így csökkentse a lemorzsolódást. Az öt éve működő Élménysuli programban résztvevők kaptak elismeréseket a Líceumban.

Tóth Balázs

A Komplex Alapprogramban résztvevő intézmények, Élménysulik kiválóságait díjazták október 16-án a Líceum Kápolnájában. Előbb dr. Csáfor Hajnalka, az Eszterházy Károly Katolikus Egyetem oktatási rektorhelyettese elevenítette föl az egyetem által kidolgozott Komplex Alapprogram létrejöttét, amelynek célja a korai iskolaelhagyás, lemorzsolódás csökkentése a diákok ösztönzésével, érdeklődésének növelésével. A színes érdekes iskolai órákkal ugyanis növelhető az önbizalom, csökkenthetőek a viselkedési problémák. Nincsenek házi feladatok, szakkörök és különórák sem, ellenben vannak logikai, művészeti, testmozgáson alapuló, digitális, illetve életgyakorlat alapú foglalkozások. Kiemelte, igyekeztek szakmai, módszertani megújulást elérni, hogy a tanulás élmény legyen. 2018. óta ötszáznál több intézmény alkalmazta a programot, s bár véget ért a fenntartási időszak, folytatják, s most is csatlakozik hozzá tizenhatan.

A 2018-ban indult Élménysuli programban résztvevők kaptak elismeréseket a Líceumban
A 2018-ban indult Élménysuli programban résztvevők kaptak elismeréseket a Líceumban
Forrás:   Huszár Márk /  Heves Megyei Hírlap

Dr. Révész László, az Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Pedagógusképző Központjának vezetője elmondta, a pályázat 2021-ben ért véget, a program azóta is folyik, s tervezik, hogy átdolgozzák a Nemzeti Alaptanterv következő módosításának megfelelően. Jelenleg 110 Kapocs intézmény, 31 Örökös Élménysuli, 12 kétszeres Élménysuli és 17 Élménysuli tartja fenn a kezdeményezést, osztják meg egymással tapasztalataikat. Az EKKE is biztosítja a szakmai támogatást nem csupán online módon, de személyes látogatásokkal, tapasztalatcserével, évi közel húsz workshoppal, idén például már több mint hatszáz pedagógusnak tartottak foglalkozást. Szerveznek játékos csapatvetélkedőket, rajzpályázatot, meseterápiát, képzésszervező rendszert. Nyitottak a katolikus iskolák felé is, akiknek bővített hitéleti tartalmat kínálnak. Igyekeznek megújítani a tanárképzést is az egyetemen úgy, hogy bevonják a felsőoktatási tanításba a köznevelésben dolgozó pedagógusokat.

Az eseményen 16 iskola munkáját ismerték el 1x és 2x Élménysuli, valamint Örökös Élménysuli címmel, de a KAPOCS-iskolahálózat is új tagokkal bővült. Csatlakozott a KAPOCS-hoz több hajbúböszörményi, kalocsai intézmény, de sárbogárdi, mályi és kecskeméti iskola is, egyszeres Élménysuli lett egy tiszafüredi intézmény, kétszeres pedig többek között az Egri Arany János Általános Iskola, valamint a Gyöngyösi Egressy Béni Általános Iskola. Örökös Élménysuli címet kapott egy-egy biharkeresztesi, cserkeszőlői, sajóládi, kisteleki, pátrohai és cigándi iskola. Az öt éves együttműködés alkalmából több tucat intézmény munkáját köszönték meg, bélapátfalvi, egri, kompolti, gyöngyösi, domoszlói, nagyfügedi, nagyrédei, noszvaji, pétervásárai, poroszlói és tiszanánai iskolák is kaptak elismerést.

 

 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a heol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában